Fala Uderzeniowa

fala uderzeniowa łódźFala uderzeniowa to fala akustyczna, którą definiuje się jako falę gwałtownego wzrostu ciśnienia. Wycelowana w zmieniony chorobowo obszar fala akustyczna stymuluje procesy jego regeneracji – pobudza cyrkulację krwi i stymuluje metabolizm. Co więcej, fala uderzeniowa pozytywnie wpływa na rozpuszczenie zwapniałych fibroblastów, zwiększenie produkcji kolagenu oraz obniżenie podwyższonego napięcia mięśniowego w opracowywanej okolicy.

Terapia z wykorzystaniem fali uderzeniowej jest chętnie zalecana przez lekarzy i fizjoterapeutów, co wynika z licznych zalet zabiegów. Wśród najważniejszych na uwagę zasługują:

• krótki czas terapii,
  • przywrócenie sprawności ruchowej,
  • brak efektów ubocznych i bezinwazyjny charakter procedury terapeutycznej,
  • działanie przeciwbólowe,
  • wzrost i regeneracja naczyń krwionośny.

Jak przebiega zabieg z wykorzystaniem właściwości fali uderzeniowej?

Do wykonania zabiegu niezbędny jest specjalistyczny aparat, który wytwarza falę uderzeniową. Aparat generuje ciśnienie w zakresie 10‑100 MPa w czasie około 10 nanosekund. W trakcie zabiegu głowica aparatu zostaje przyłożona na bolesnym obszarze, dzięki czemu fala uderzeniowa może wniknąć głęboko w tkanki i zainicjować procesy regeneracji.

Fala Uderzeniowa: Wskazania do Zabiegu

Fala uderzeniowa jest powszechnie wykorzystywana w ortopedii i fizjoterapii. Znajduje zastosowanie przede wszystkim w leczeniu oraz terapii jednostek chorobowych, takich jak:

• zapalenia ścięgien,
  • ostroga piętowa,
  • łokieć tenisisty, golfisty czy kolano skoczka,
  • bóle bioder i barków,
  • naciągnięcie mięśni,
  • stany pourazowe,
  • przewlekła entezopatia,
  • tendopatia i uszkodzenie stożka rotatorów.

Fala uderzeniowa jest również powszechnie stosowana w medycynie sportowej, gdzie może stanowić bezinwazyjną alternatywę dla zabiegu chirurgicznego. Ponadto zabiegi falą uderzeniową działają przeciwbólowo i stymulują regenerację tkanek miękkich, co znacząco skraca okres rekonwalescencji po kontuzji.

Łódź: Fala Uderzeniowa z krótkim terminem oczekiwania na zabieg

Pacjentów skierowanych na terapię falą uderzeniową oraz osoby ze wskazaniem do przeprowadzenia takiej terapii zapraszamy do Gabinetu Rehabilitacji Funkcjonalnej Kinesis. Posiadamy nowoczesną aparaturę medyczną, która umożliwia nam efektywne i bezpieczne przeprowadzanie zabiegów w pełnym spektrum jednostek chorobowych kwalifikowanych do leczenia falą uderzeniową. Zajmujemy się również rehabilitacją po acl.

Zapewniamy Państwu krótkie terminy oczekiwania na pierwszą konsultację i zabieg oraz ciągłość i regularność zabiegów w trakcie całej terapii. Zapraszamy do kontaktu w celu umówienia pierwszej wizyty.