Fala Uderzeniowa

fala uderzeniowa łódźFala uderzeniowa to fala akustyczna, którą definiuje się jako falę gwałtownego wzrostu ciśnienia. Wycelowana w zmieniony chorobowo obszar fala akustyczna stymuluje procesy jego regeneracji – pobudza cyrkulację krwi i stymuluje metabolizm. Co więcej, fala uderzeniowa pozytywnie wpływa na rozpuszczenie zwapniałych fibroblastów, zwiększenie produkcji kolagenu oraz obniżenie podwyższonego napięcia mięśniowego w opracowywanej okolicy.

Terapia z wykorzystaniem fali uderzeniowej jest chętnie zalecana przez lekarzy i fizjoterapeutów, co wynika z licznych zalet zabiegów. Wśród najważniejszych na uwagę zasługują:

• krótki czas terapii,
  • przywrócenie sprawności ruchowej,
  • brak efektów ubocznych i bezinwazyjny charakter procedury terapeutycznej,
  • działanie przeciwbólowe,
  • wzrost i regeneracja naczyń krwionośny.

Jak przebiega zabieg z wykorzystaniem właściwości fali uderzeniowej?

Do wykonania zabiegu niezbędny jest specjalistyczny aparat, który wytwarza falę uderzeniową. Aparat generuje ciśnienie w zakresie 10‑100 MPa w czasie około 10 nanosekund. W trakcie zabiegu głowica aparatu zostaje przyłożona na bolesnym obszarze, dzięki czemu fala uderzeniowa może wniknąć głęboko w tkanki i zainicjować procesy regeneracji.

Fala Uderzeniowa: Wskazania do Zabiegu

Fala uderzeniowa jest powszechnie wykorzystywana w ortopedii i fizjoterapii. Znajduje zastosowanie przede wszystkim w leczeniu oraz terapii jednostek chorobowych, takich jak:

• zapalenia ścięgien,
  • ostroga piętowa,
  • łokieć tenisisty, golfisty czy kolano skoczka,
  • bóle bioder i barków,
  • naciągnięcie mięśni,
  • stany pourazowe,
  • przewlekła entezopatia,
  • tendopatia i uszkodzenie stożka rotatorów.

Fala uderzeniowa jest również powszechnie stosowana w medycynie sportowej, gdzie może stanowić bezinwazyjną alternatywę dla zabiegu chirurgicznego. Ponadto zabiegi falą uderzeniową działają przeciwbólowo i stymulują regenerację tkanek miękkich, co znacząco skraca okres rekonwalescencji po kontuzji.

Terapia falami uderzeniowymi w Łodzi

Pacjentów skierowanych na terapię falą uderzeniową oraz osoby ze wskazaniem do przeprowadzenia takiej terapii zapraszamy do Gabinetu Rehabilitacji Funkcjonalnej Kinesis. Posiadamy nowoczesną aparaturę medyczną, która umożliwia nam efektywne i bezpieczne przeprowadzanie zabiegów w pełnym spektrum jednostek chorobowych kwalifikowanych do leczenia falą uderzeniową. Zajmujemy się również rehabilitacją po acl.

Zapewniamy Państwu krótkie terminy oczekiwania na pierwszą konsultację i zabieg oraz ciągłość i regularność zabiegów w trakcie całej terapii. Zapraszamy do kontaktu w celu umówienia pierwszej wizyty.