Rehabilitacja po Artroskopii barku

rehabilitacja po artroskopii barkuRehabilitacja po Artroskopii Barku

Ograniczenia funkcjonalne i/lub bólowe w obrębie kończyn górnych stanowią poważne utrudnienie na poziomie codziennego życia. Dlatego tak wielu pacjentów odczuwających ból i ograniczenia ruchowe w obrębie stawu barkowego decyduje się na leczenie operacyjne.

Artroskopia stawu barkowego to zabieg chirurgiczny, dzięki któremu możemy w mało inwazyjny sposób leczyć choroby stawów, ja również przeprowadzać zaawansowane badania diagnostyczne w tym obrębie. Mimo niewielkiej inwazyjności procedury medycznej rekonwalescencja po artroskopii barku może trwać nawet 6 miesięcy – wszystko zależy od stanu zdrowia pacjenta przed zabiegiem, rodzaju zastosowanej procedury medycznej oraz rehabilitacji po zabiegu.

Jak powinna przebiegać rehabilitacja po artroskopii barku?

Rehabilitacja po artroskopii barku może obejmować różnicowane działania, których celem jest uśmierzenie bólu, redukcja obrzęku, pobudzenie stymulacji nerwowo-mięśniowej, aż w końcu wzmacnianie konkretnych grup mięśniowych. Odpowiednio przygotowany program rehabilitacji zapewnia szybki i bezpieczny powrót do sprawności, dlatego po artroskopii barku – jak i każdym innym zabiegu ortopedycznym – warto skorzystać z pomocy doświadczonego fizjoterapeuty.

Przywrócenie sprawności ruchowej po artroskopii – Krok po Kroku

Właściwą rehabilitację rozpoczynamy od nieszczególnie intensywnych i nieobciążających ćwiczeń izometrycznych, rozciągających i pobudzających stymulację nerwowo-mięśniową. Z czasem wdrażamy ćwiczenia mające na celu wzmocnienie konkretnych  grup mięśniowych, zwiększenie możliwości stabilizacyjnych oraz propriorecepcję w obrębie stawu barkowego.

Rehabilitacja po Artroskopii Barku Łódź

Podobnie jak w przypadku wszystkich innych procedur ortopedycznych, artroskopia barku wymaga zastosowania odpowiedniej rehabilitacji po zabiegu. W Gabinecie Rehabilitacji Funkcjonalnej Kinesis w Łodzi oferujemy indywidualnie opracowany dla każdego pacjenta program rehabilitacji po artroskopii barku. Zapewniamy kompleksową pomoc na każdym etapie rekonwalescencji po zabiegu:

• dzięki fizykoterapii skutecznie walczymy z dolegliwościami bólowymi,
  • dzięki odpowiednio dobranym technikom masażu wspomagamy leczenie obrzęku,
  • dzięki terapii manualnej wpływamy pozytywnie na kondycję i pracę mięśni.

Pomagamy również przy urazach barku.

Zapraszamy do kontaktu.